Бацькам будучых першакласнікаў

Каб зразумець, наколькі гатовы ваш дзіця вучыцца ў школе, вы павінны ведаць, якімі якасцямі павінен валодаць дзіця, каб вучыцца ў першым класе.
“ЦІ ГАТОВЫ ДЗІЦЯ ДА ШКОЛЫ?” (тэст для бацькоў)

Каб зразумець, наколькі гатовы ваш дзіця вучыцца ў школе, вы павінны ведаць, якімі якасцямі наогул павінен валодаць дзіця, каб вучыцца ў першым класе:

– увага, здольнасць да працяглага (15-20 хвілін) засяроджвання;

– добрая памяць;

– кемлівасць;

– дапытлівасць;

– развітая фантазія;

– пачатковыя навыкі чытання, рахункі, лісты;

– фізічная спрыт;

– валявыя якасці (здольнасць выконваць не толькі прывабную працу);

– арганізаванасць, акуратнасць;

– прыязнасць, уменне мець зносіны з іншымі дзецьмі і дарослымі.

Каб вызначыць у свайго дзіцяці гэтыя якасці, я прапаную правесці тэст і праверыць наколькі ваш дзіця гатовы да навучання ў школе і на што звярнуць увагу.

Паспрабуйце адказаць (“так “ці” не”) на пытанні дадзенага тэсту.

Выразна вымавіць сваё імя?
Імёны сваіх бацькоў
Запомніць свой адрас і нумар тэлефона?
Праяўляць цікавасць да навакольных яго прадметах?
Ладзіць з іншымі дзецьмі?
Як вы лічыце, ці хоча ваш дзіця ісці ў першы клас?
Ці лічыць ён, што ў школе пазнае шмат новага і цікавага?
Ці можа ваш малы на працягу некаторага часу (15-20 хвілін) самастойна займацца якім-небудзь карпатлівай справай (маляваць, ляпіць, збіраць мазаіку і т. п.)?
Ці можаце вы сказаць, што ваш дзіця не саромеецца ў прысутнасці старонніх людзей?
Ці ўмее ваш малы складна апісаць карцінку і скласці па ёй аповяд як мінімум з пяці прапаноў?
Ці ведае ваш дзіця вершы на памяць?
Ці можа ён назваць прадметы ў множным ліку? (напрыклад: рама-рамы, вуха-вушы, чалавек-людзі, дзіця-дзеці)
Ці лічыць маляня да дзесяці ў прамым і зваротным парадку?
Ці любіць ваш дзіця маляваць, размалёўваць карцінкі?
Ці ўмее ваш малы кіравацца з нажніцамі і клеем (напрыклад, рабіць аплікацыі з паперы)?
Ці можа ён з пяці элементаў разрэзанай на часткі карцінкі за хвіліну сабраць цэлы малюнак?
Ці ведае ваш малы назвы дзікіх і хатніх жывёл?
Ці ёсць у вашага дзіцяці навыкі абагульнення, напрыклад, ці можа ён назваць адным словам” садавіна ” яблыкі і грушы?

Калі вы адказалі сцвярджальна на 15 і больш пытанняў, значыць, ваш дзіця цалкам гатовы да школьнага навучання, калі ў яго і ўзнікнуць цяжкасці пры навучанні, ён з вашай дапамогай зможа з імі справіцца.

Калі ваш малы можа спраўляцца з утрыманнем 10-14 вышэйзгаданых пытанняў, то вы на правільным шляху. За час заняткаў ён шмат чаму навучыўся і многае даведаўся. А тыя пытанні, на якія вы адказалі адмоўна, пакажуць вам, на якія моманты трэба звярнуць увагу, у чым яшчэ трэба патрэніравацца з дзіцем.

У тым выпадку, калі колькасць сцвярджальных адказаў 9 або менш, вам варта больш надаваць часу і ўвагі заняткаў з дзіцем. Ён яшчэ не зусім гатовы пайсці ў школу.

 

Падрыхтавала: Навіцкая С.К., намеснік загадчыка па асноўнай дзейнасці

Крыніца: Чысцякова А. В. Памяткі для бацькоў малодшых школьнікаў – А. В. Чысцякова. – Выдавецтва: літара, 2009 г.

 

ЯК ПРАВІЛЬНА ПАДРЫХТАВАЦЬ ДЗІЦЯ ДА ШКОЛЫ?

Раней гатовым да школы лічыўся дзіця, які валодае пэўным запасам ведаў. Зараз псіхолагі і педагогі сцвярджаюць, што веды — гэта не мэта, а сродак развіцця дзіцяці. Галоўнае-гэта не само веданне, а ўменне ім карыстацца, самастойна яго здабываць, аналізаваць. Таму самым важным элементам падрыхтоўкі дзіцяці да школы з’яўляецца фарміраванне ўмення вучыцца. Вучыце дзіцяці свядома падпарадкоўваць свае дзеянні агульнаму правілу (напрыклад, чытаць кнігу седзячы, выконваючы Адлегласць ад вачэй да кнігі 25-30 см), уважліва слухаць таго, хто гаворыць і дакладна выконваць дадзенае заданне, праяўляць самастойнасць, ініцыятыву, творчасць у любым выглядзе дзейнасці.

Пашырайце і паглыбляйце прадстаўлення дзіцяці пра навакольны свет. Калі вы не будзеце адмахвацца ад якія ўзнікаюць у дзіцяці пытанняў, не будзеце адгароджваць яго ад навакольнага дарослага жыцця — падрыхтоўка да школы будзе ісці натуральна і без напружання.

Развівайце вусную гаворка будучага школьніка. Як можна часцей чытайце свайму дзіцяці дзіцячую літаратуру; гутарце з ім аб прачытаных творах; часцей прасіце дзіцяці пераказаць толькі што пачутую ім казку або расказаць аб тым, што цікавага ён убачыў падчас прагулкі.

Часцей ператварайце паўсядзенныя просьбы ў якія развіваюць задання. Напрыклад, для лепшага арыентавання дзіцяці ў прасторы эфектыўныя наступныя заданні:

— Падай, калі ласка, кубак, якая стаіць справа ад талеркі.

– Знайдзі на верхняй паліцы трэцюю кнігу, лічачы справа налева.

– Скажы, што знаходзіцца ў пакоі за камодай, паміж крэслам і канапай, за тэлевізарам.

Развівайце дробную маторыку з дапамогай лепкі, малявання, штрыхоўкі, канструявання з розных дэталяў. Чым лепш развіта рука, тым лягчэй дзіцяці навучыцца пісаць, тым хутчэй развіваецца яго інтэлект.

Прывучайце будучага першакласніка да школьнага рэжыму — рана класціся спаць і рана ўставаць. Прышчапляць яму звычку выконваць элементарныя санітарна-гігіенічныя навыкі: карыстацца грамадскім туалетам; мыць рукі перад ежай і інш.вучыце яго самастойна апранацца, акуратна складаць свае рэчы, выконваць парадак.

Выхоўвайце ў дзіцяці станоўчае стаўленне да школы. Паспрабуйце стварыць» рамантычную абстаноўку ” вакол школьнага жыцця, дзе будуць новыя сябры, мудрая Настаўніца і цэлы набор новых уражанняў і эмоцый. Ніколі не запалохвайце дзіцяці школай: “вось пойдзеш у школу, там хутка цябе выхаваюць!»

Каб у дзіцяці паўстала адчуванне, што ён уступае ў новую паласу жыцця, кардынальна зменіце яго жыццё: зрабіце перастаноўку ў пакоі дзіцяці, прыдумайце яму новыя абавязкі па хаце і т. п.

Падрыхтавала: Навіцкая С.К., намеснік загадчыка па асноўнай дзейнасці

Крыніца: Чысцякова А. В. Памяткі для бацькоў малодшых школьнікаў – А. В. Чысцякова. – Выдавецтва: літара, 2009 г.