Забеспячэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу.

Патрабаванні па забеспячэнні бяспекі ў памяшканні ўстановы дашкольнай адукацыі

Законныя прадстаўнікі выхаванца альбо іншыя асобы, якія па іх даручэнні прыводзяць яго ва ўстанову дашкольнай адукацыі, павінны перадаць дзіцяці выхавальніку, а ў выпадку яго адсутнасці — іншаму педагагічнаму работніку, які ажыццяўляе прыём выхаванцаў групы. Забіраць дзіця з установы дашкольнай адукацыі павінны яго законныя прадстаўнікі. У выпадку, калі існуе аб’ектыўная прычына, па якой яны не могуць забіраць дзіця з установы дашкольнай адукацыі (хвароба, службовая камандзіроўка, графік працы і інш.), Гэта могуць ажыццяўляць іншыя асобы (бліжэйшыя сваякі) на падставе заявы законных прадстаўнікоў выхаванца на імя кіраўніка ўстановы дашкольнай адукацыі. Забараняецца аддаваць выхаванцаў падлеткам, якім не споўнілася 16 гадоў, асобам, якія знаходзяцца ў алкагольным або наркатычным ап’яненні.

Мыйныя сродкі і сродкі дэзінфекцыі павінны захоўвацца ў прамаркіраваных ёмістасцях у недаступным для выхаванцаў месцы.

Педагогі забяспечваюць бяспеку дапаможнікаў для заняткаў (нажніцы з тупымі канцамі, адсутнасць прадметаў са шкла, клею ПВА і г. д.); расліны кутка прыроды размяшчаюцца на стэлажах з мацаваннямі па краі; педагогі сочаць за тым, каб дзеці не бралі ў рот прадметы, незнаёмыя расліны; не дапускаюць пераахаладжэння і перагрэву выхаванцаў; пасля прагулкі выносны матэрыял апрацоўваецца;

Выхавальнікі сумесна з музычным кіраўніком і кіраўніком фізвыхавання арганізуюць святы, забавы. Усе гэтыя мерапрыемствы праводзяцца толькі пасля ўважлівага агляду месца правядзення і выкарыстоўванага абсталявання.

Інвентар і гульнявое абсталяванне таксама павінны адпавядаць патрабаванням бяспекі: дзіцячы інвентар і гульнявое абсталяванне павінна знаходзіцца ў спраўным стане, якія дазваляюць суразмяраць рухальную нагрузку ў адпаведнасці з сезонам года, узростам дзяцей.

Педагагічнаму персаналу варта быць вельмі уважлівым да дзяцей, не пакідаць іх адных! Падчас сняданку, абеду, падвячорку і вячэры папярэджваць магчымыя апёкі гарачай ежай. Сачыць, каб дзеці падчас прыёму ежы правільна карысталіся відэльцам і іншымі прадметамі. Важна выконваць элементарныя правілы гігіены. У кожнага выхаванца павінны быць індывідуальная зубная шчотка, грабянец і ручнік.

Нельга прыцягваць дзяцей да атрымання ежы з харчаблока, да раздачы вадкіх і іншых гарачых страў падчас дзяжурства ў групе; пакідаць у прыёмных і групавых пакоях, санітарных вузлах вядра з гарачай вадой, дэзінфікуючыя растворы, хімічныя мыйныя сродкі, а таксама інвентар, прызначаны для ўборкі (анучы, шчоткі і т.д.).

Медыцынскі работнік павінен праводзіць гутаркі з бацькамі, з педагагічным і тэхнічным персаналам аб прафілактыцы траўматызму, часцей нагадваць пра неабходнасць захоўваць запалкі, лекі, рэжучыя і іншыя небяспечныя прадметы ў месцах, не даступных дзецям, сістэматычна правяраць змест аптэчак. Строга сачыць за тым, каб дзеці не прыносілі дадому і ў дзіцячы сад падабраныя на вуліцы або атрыманыя ад іншых дзяцей розныя небяспечныя прадметы. Асаблівай увагі патрабуюць электрыфікаваныя цацкі і гульні.

Месца выхавальніка, яго стол, павінны заўсёды ўтрымлівацца ў парадку. Нельга трымаць на ўвазе вострыя прадметы (іголкі, нажніцы, шпількі, заколкі для валасоў, нажы для паперы і іншае). Для працы трэба выкарыстоўваць нажніцы толькі з тупымі канцамі. Таксама катэгарычна забараняецца калоць сваю вопратку шпількамі і іголкамі. Неабходна звярнуць увагу на тое, каб у кішэнях не было вострых і прадметаў, якія б’юцца Дазваляецца насіць туфлі толькі на нізкім абцасе. Нельга трымаць у памяшканні лекавыя сродкі, асабліва ў поле зроку дзяцей. Аптэчка павінна знаходзіцца ў пэўным месцы, па-за дасяжнасцю дзіцяці. Ўтрымліваць яна павінна толькі зялёнку, ёд, перакіс, бінт, вату, лейкопластырь.

Часам могуць узнікнуць сітуацыі, калі дзіцяці тэрмінова спатрэбіцца медыцынская дапамога. У гэтым выпадку мерапрыемствы па аказанні неадкладнай дапамогі да прыезду хуткай аказвае медыцынскі работнік, а калі яго няма – выхавальнік.

У пачатку і ў канцы працоўнага дня ў абавязкі выхавальніка ўваходзіць праверка групы і пляцоўкі. Неабходна выключыць усе электрычныя прыборы, выветрыць памяшканне, пасля чаго зачыніць усе вокны і форткі. Пасля таго як бацькі забралі апошняга дзіцяці, выхавальніку неабходна падрыхтаваць матэрыял для заняткаў на наступны дзень. Важна прадумаць яго загадзя.

Правілы бяспекі ва ўстанове дашкольнай адукацыі падчас аварыйных сітуацый.

Падчас ўзнікнення надзвычайнай сітуацыі нельга паддавацца паніцы. Гэта можа быць аварыя, пажар, стыхійнае бедства. Першапачатковая задача кожнага-выратаваць дзяцей сваёй групы, пасля чаго далажыць аб выніках загадчыку ўстановы або намесніку загадчыка па асноўнай дзейнасці. Вельмі важна выразна выконваць усе іх ўказанні. Кожны выхавальнік павінен разумець, што нясе вялікую адказнасць за жыццё і здароўе дзіцяці.

Эвакуацыйныя ўваходы і выхады не павінны быць заваленыя непатрэбнымі прадметамі. Важна трымаць дзверы зачыненымі знутры з дапамогай невялікага, лёгка адкрываецца завалы. Падыход да дзвярэй павінен быць свабодным. У выпадку, калі агонь пракраўся ў пакой, вокны адкрываць нельга, таму што з-за скразняку магчыма багатае ўзгаранне. Каб хутчэй выбрацца з палаючага памяшкання, трэба ўстаць на карачкі і паўзці да выхаду, прыкрываючы ў гэты момант нос і рот мокрай тканінай. Калі падчас пажару загарэлася адзенне дзіцяці, яго трэба абгарнуць мокрай тканінай і прыціснуць тканіна да цела, каб спыніць пранікненне кіслароду. Ні ў якім разе нельга карыстацца вогнетушыцелем для тушэння адзення. З-за гэтага могуць узнікнуць дадатковыя хімічныя апёкі. Пошук дзяцей у палаючым памяшканні спыняецца толькі калі правераны ўсе памяшканні дзіцячага саду.

У выпадку аварыйнай сітуацыі або пажару дзеці выводзяцца на гульняую пляцоўку і паведамляецца загадчыку або ў выпадку яго адсутнасці намесніку аб выніках эвакуацыі з памяшкання.

Нельга выкарыстоўваць у групах, дзе знаходзяцца дзеці, электракіпяцільнікі і чайнікі, а таксама ладзіць у нежылых памяшканнях склады макулатуры ці захоўваць лёгкаўзгаральныя металы і будаўнічыя матэрыялы. Нельга ладзіць у закрытых памяшканнях феерверкі і запальваць свечкі, бенгальскія агні.

Патрабаванні бяспекі да аснашчэння тэрыторыі ўстановы дашкольнай адукацыі

Абсталяванне, размешчанае на тэрыторыі (малыя формы, фізкультурныя дапамогі і інш.) двойчы ў год у АБАВЯЗКОВЫМ парадку (пры неабходнасці – часцей) аглядаюцца на прадмет знаходжання іх у спраўным стане з абавязковым складаннем актаў праверкі. Акрамя таго, выхавальнікі штодня павінны весці праверку стану мэблі і абсталявання груп і прагулачных пляцовак: яны павінны быць без вострых кутоў, цвікоў, шурпатасцяў, якія выступаюць нітаў, уся мэбля ў групах і абсталяванне на участках павінны быць надзейна замацаваны; гульнявыя горкі, лесвічкі павінны быць устойлівыя і мець трывалыя рэйкі, парэнчы, адпавядаць узросту дзяцей і санітарным нормам.

У вяснова-восеньскі перыяд праводзяцца мерапрыемствы па ліквідацыі перад пачаткам прагулкі стаялых вод пасля дажджу; ўборцы смецця; правядзенню дэкаратыўнай абрэзкі кустоў.

У зімовы перыяд праводзяцца мерапрыемствы па ачыстцы перад пачаткам прагулкі ад снегу і ледзяшоў дахаў ўсіх пабудоў, дарожак, дзіцячых пляцовак ад снегу і лёду, пасыпанне пяском.

Патрабаванні да арганізацыі і правядзення адукацыйнай работы з выхаванцамі па фарміраванні асноў бяспечных паводзін

Каб дзіця засвоіў правілы бяспечных паводзін і правільнага абыходжання з навакольнымі яго прадметамі, яму неабходныя даступныя, элементарныя веды пра ўласцівасці гэтых прадметаў. Вельмі важна прывучыць дзіця да асцярожнасці, якая адсутнічае ў дзяцей дашкольнага ўзросту, сфармаваць у яго пэўныя ўстаноўкі, якія дапамаглі б свядома пазбегнуць траўманебяспечнай сітуацыі.

Выхаванне навыкаў бяспечных паводзін у дзяцей павінна ажыццяўляцца ў працэсе ўсёй актыўнай дзейнасці: у гульнях, пасільнай працы, разнастайных занятках, працэсе азнаямлення з даступнымі разуменню дзяцей падзеямі і з’явамі грамадскага жыцця, з роднай прыродай.

На ўсіх занятках асабліва на занятках па азнаямленню з навакольным, у працэсе канструявання, працы ў кутку прыроды і на пляцоўцы дзеці не толькі авалодваюць навыкамі працы, але і спазнаюць правілы бяспечнага абыходжання з рознымі прадметамі, вучацца прымяняць свае веды ў розных жыццёвых сітуацыях. Дзеці павінны цвёрда ведаць, што гуляць з запалкамі, агнём, электрычнымі прыборамі, адкрываць краны газавай пліты строга забаронена.

Не рэкамендуецца ўжыванне запалак і ў якасці матэрыялу для дзіцячых вырабаў. На занятках па ручной працы дарэчы азнаёміць дзяцей са ўласцівасцямі розных матэрыялаў і інструментаў, якія выкарыстоўваюцца для працы з імі.

У працэсе гульняў важна прывучаць дзяцей да захавання элементарных правілаў паводзін – саступіць, прапусціць, папярэдзіць і т.д. неабходна, каб дзеці авалодалі ўменнямі і навыкамі працы з гульнявым будаўнічым матэрыялам, а ў сярэднім і старэйшым дашкольным узросце – з паперай і прыродным матэрыялам (умець правільна карыстацца нажніцамі і іншымі інструментамі). Дзецям патрэбна праўдзівая інфармацыя, якая захапіла б рабят і прымусіла саміх думаць, разважаць, рабіць правільныя высновы.

Выкарыстанне нагляднасці спрыяе больш трываламу засваенню матэрыялу і фарміраванні ў дашкольнікаў паняцці аб дзіцячым траўматызме, аб эталонах небяспекі, дапамагае палегчыць цяжар дзіцячых траўмаў і знізіць іх лік да мінімуму. Дзеці, добра інфармаваныя пра найбольш распаўсюджаных, тыповых траўманебяспечных сітуацыях, імкнуцца не рызыкаваць у падобных выпадках, стрымліваюць свае жаданні і нават спыняюць іншых дзяцей, калі тыя ў выніку свавольствы могуць атрымаць пашкоджанне.

Праца па зніжэнні дзіцячага траўматызму не будзе паўнавартаснай і эфектыўнай без актыўнай дапамогі бацькоў. У сям’і дзіця робіць першыя крокі, у сям’і набываюцца першыя навыкі і ўменні, фармуюцца звычкі.

Праводзячы працу з бацькамі, неабходна дапамагчы ім усвядоміць усю важнасць і значэнне іх непасрэднага ўдзелу ў ахове здароўя свайго дзіцяці, асабістай і сацыяльнай адказнасці за яго. Ва ўмовах сельскай мясцовасці, дзе дашкольнікі пачынаюць рана і самастойна мець зносіны з прыродай, а таксама пры выездах на дачу, загарадную шпацыр магчымыя атручвання дзяцей атрутнымі раслінамі і грыбамі. Таму перад пачаткам летняга сезону выхавальнік праводзіць з бацькамі і дзецьмі гутаркі на дадзеную тэму, дае парады, як навучыць рабят адрозніваць карысныя для здароўя чалавека расліны ад шкодных, ядомыя грыбы ад неядомых. Акрамя таго, трэба растлумачыць дзецям, што неабходна быць вельмі ўважлівымі пры зносінах з жывымі аб’ектамі прыроды, так як магчымыя ўкусы насякомых, змей.

У кожнай узроставай групе павінен быць аформлены куток па папярэджанні траўматызму ў дзяцей, падабраныя рэкамендацыі для бацькоў. Матэрыялы перыядычна павінны мяняцца ў залежнасці ад пары года, так як дзіцячы траўматызм адрозніваецца сезоннасцю.

Забеспячэнне бяспекі жыцця і здароўя выхаванцаў пры выкарыстанні спартыўных снарадаў і фізкультурнага абсталявання:

– выключыць выкарыстанне чэшак для спартыўнага абутку, спартыўны абутак павінны быць з гумовай падэшвай;

– недапушчальна пакіданне дзяцей адных, без нагляду каля спартыўных снарадаў;

– пры выкананні практыкаванняў на спартыўных снарадах моцна трымацца за іх, не разгойдвацца як на арэлях;

– нельга прызямляцца на адну нагу пры пераадоленні перашкоды з прамога разбегу, пасля працяглага бегу рэзка спыняцца, спускацца з горкі на санках, калі на дарожцы знаходзіцца хто-небудзь з дзяцей, пры выкананні кулькі наперад станавіцца на галаву, станавіцца на мяч двума або адной нагой, катацца на санках лежачы на жываце,пераносіць цяжкасці дзецьмі вагой больш за 2-2, 5 кг.;

– неабходна развіваць пачуццё самостраховки ў выхаванцаў, пры страхоўцы на адным з снарадаў дарослы павінен стаяць так, каб у поле зроку трымаць усю групу, падчас скачкоў з вышыні або на цвёрдую аснову неабходна на падлогу класці два поролоновых мата;

– неабходна выкарыстоўваць падтрымку дзіцяці дарослым пры соскоке пасля вісу на перакладзіне;

– усе прадметы фізкультурнага абсталявання павінны быць гладка выструганымі, не мець расколін, з гладкімі кутамі, два разы на год праводзяцца прыёмачныя выпрабаванні спартыўнага абсталявання, складаецца акт-дазвол на правядзенне заняткаў па фізкультуры, на кожным спартыўным абсталяванні павінен быць маркер “абсталяванне выпрабаванае і гатова да эксплуатацыі” з датай правядзення эксплуатацыі;

– варта сістэматычна правяраць мацавання спартыўных снарадаў, а таксама мацавання асноўных стоек да сцяны і столі, паласу перашкод са спартыўных снарадаў трэба размяшчаць па краях пляцоўкі, каб у поле зроку былі ўсе дзеці;

– абсталяванне павінна быць бяспечным і надзейна замацавана, на спартыўных пляцоўках глеба павінна быць роўнай і ўтрамбаванай, без ямак і грудкоў і вытыркаюць каранёў дрэў;

– пол у спартыўнай зале да пачатку занятка павінен быць сухім і чыстым;

– лыжны інвентар неабходна падбіраць у адпаведнасці з ростам дзяцей (палкі лёгкімі, трывалымі, мець завесы для зуха рукамі, вострыя для ўпора ў абмежавальнае кольца); мацаванне лыж да абутку-зручнае і надзейнае;

– у пазбяганні блытаніны, лыжы і чаравікі да іх павінны мець нумар і літару адрознення на лыжы (правая – «п»); лыжы дзеці павінны пераносіць у вертыкальным становішчы з захопам пад папружка або пад пятку, каб не падзець імі адзін аднаго;

– у зімовы час пляцоўкі рэгулярна павінны ачышчацца ад снегу;

– ажыццяўленне кантролю за велічынёй нагрузак і станам арганізма па знешніх прыкметах;

– у мэтах забеспячэння бяспекі жыцця і здароўя дзіцяці неабходна ўжо з 3-гадовага ўзросту вучыць Правілам карыстання спартыўным інвентаром, акрамя тлумачэнняў, варта даваць дзецям магчымасць адчуць правільную і няправільную тэхніку захопу і пастаноўкі ног, каб яны маглі прымяніць самастрахоўку і асвоіць тэхніку бяспекі;

– пры выкананні практыкаванняў з прадметамі сачыць за дастатковым інтэрвалам і дыстанцыяй паміж дзецьмі.

Патрабаванні па забеспячэнні бяспекі пры арганізацыі прагулкі:

– памочнік выхавальніка павінен суправаджаць дзяцей на шпацыр і з прагулкі; педагогам неабходна трымаць у поле зроку ўсіх дзяцей, назіраць за дзецьмі і пры неабходнасці прыйсці на дапамогу;

– абавязак выхавальніка – сачыць за тэмпературным рэжымам і ў адпаведнасці з ўмовамі надвор’я і тэмпературнымі ўмовамі сачыць за адзеннем дзяцей і за тым, каб у дзіцяці быў галаўны ўбор;

– папярэдне перад шпацырам неабходна агледзець пляцоўку  на прадмет бяспекі;

– хаджэнне басанож па траве, асфальце, пяску на ўчастку дазваляецца толькі пасля агляду тэрыторыі выхавальнікам на бяспеку;

– гульні з пяском у пясочніцы дапускаецца толькі пры ўмове штодзённай перакопкі і ошпаривания пяску кіпенем;

– выхавальнік павінен выконваць усталяваны рэжым, працягласць прагулак, змену дзейнасці выхаванцаў (рухомая, маларухомая);

– для папярэджання ператамлення, перагрэву, пераахаладжэння дзяцей падчас прагулкі, гульняў, працы неабходна чаргаваць віды дзейнасці ад рухомай да малой у залежнасці ад плана правядзення прагулкі;

– забяспечыць страхоўку, кантроль выхавальнікам падчас скочвання з горкі, слізгацення па ледзяных дарожках, катання на арэлях, лазаніі, саскоквання з ўзвышша, спартыўнага абсталявання, кідання, катання на самакаце, лыжах, ровары і інш.;

– не дазваляецца праводзіць гульні каля вадаёмаў, прагулкі каля праезнай часткі дарогі;

– не дапускаецца арганізацыі прагулкі на адным гульнявым участку адначасова двум групам выхаванцаў;

– не пакідаць дзяцей падчас прагулак без назірання выхавацеля;

– забараняюцца гульні з вадой у ветранае і халоднае надвор’е;

– выхавальнік забяспечвае назіранне, кантроль за спакойным выхадам дзяцей з памяшкання і спуску з ганка;

– забаронена лажанне дзяцей па парэнчах, платах, дрэвах;

– выхавальнік забяспечвае кантроль за выкананнем дзецьмі патрабаванняў асабістай гігіены (забараняецца браць у рукі, рот брудныя прадметы, снег, ледзяшы, не кідаць адзін у аднаго пяском, зямлёй);

– у выпадку самавольнага сыходу выхаванца з прагулкі выхавальнік павінен тэрмінова паведаміць пра гэта загадчыку, бацькам (або законным прадстаўнікам), у аддзяленне паліцыі. Неадкладна арганізаваць пошук дзіцяці, назваць прыкметы: знешні выгляд, узрост, апісаць вопратку;

– пры няшчасным выпадку выхавальнік павінен аказаць дзіцяці першую медыцынскую дапамогу, неадкладна паведаміць пра гэта загадчыку, медыцынскай сястры, бацькам, пры неабходнасці выклікаць лекара і даставіць дзіця ў бальніцу.

Патрабаванні бяспекі падчас экскурсіі

– Пры правядзенні экскурсій папярэдне агледзець маршрут руху дзяцей з мэтай бяспечнага знаходжання (тэрыторыя павінна быць ачышчана ад смецця, бітага шкла, сухастою), спраўнасць гульнявога абсталявання, малых архітэктурных формаў.

– Пры правядзенні экскурсій, пешых прагулак за межы тэрыторыі дзіцячага сада выхавальнік бярэ з сабой медыцынскую аптэчку з наборам абавязковых медыкаментаў і перавязачных сродкаў.

– Пры правядзенні пешых прагулак, экскурсій выхавальнік павінен выконваць усталяваны рэжым, працягласць прагулак, змену дзейнасці выхаванцаў (рухомая, маларухомая)

– Узгадніць з медсястрой магчымасць выхаду на шпацыр, экскурсію ў залежнасці ад стану ўмоў надвор’я, тэмпературы паветра. Пераканацца ў наяўнасці аптэчкі і яе ўкамплектаванасці.

– Паставіць у вядомасць загадчыка, медсястру аб якая рыхтуецца экскурсіі, прагулцы за межы тэрыторыі ўстановы

– Неабходна ведаць спісачны склад дзяцей перад выхадам на шпацыр, экскурсію, і па вяртанні ў дзіцячы сад.

– Агледзець вопратку, абутак дзяцей на адпаведнасць пагодным умовам, у гарачыя летнія дні дзеці павінны мець светлыя галаўныя ўборы.

– Выконваць пітной рэжым, ёсць толькі Мытыя Садавіна, Ягады, Карняплоды.

– Для папярэджання ператамлення, перагрэву, пераахаладжэння дзяцей падчас экскурсіі неабходна чаргаваць віды дзейнасці.

– Забяспечыць страхоўку, кантроль выхавальнікам падчас скочвання з горкі, слізгацення па ледзяных дарожках, катання на арэлях, лазаніі, саскоквання з ўзвышша, спартыўнага абсталявання, кідання, катання на самакаце, лыжах, ровары і інш.

– Не дазваляецца праводзіць прагулкі, экскурсіі, гульні каля вадаёмаў, каля праезнай часткі дарогі.

– Пры пераходзе дарогі неабходна растлумачваць дзецям правілы паводзін.

– Не пакідаць дзяцей падчас прагулак, экскурсіі дзяцей без назірання выхавальніка.

 

Патрабаванні бяспекі падчас арганізацыі працы дзяцей на агародзе, у кветніку.

– Пры арганізацыі працы дзяцей выхавальнік нагадвае выхаванцам Правілы карыстання інвентаром, правілы асабістай гігіены, выконвае парадак выканання работ.

– Пры арганізацыі дзіцячай працы выкарыстоўваюць толькі спраўны інвентар.

– Праверыць стан інвентара для працы на прадмет іх траўмаванасці для дзяцей.

– Не пакідаць дзяцей падчас працы без назірання выхавальніка.

– Не спальваць смецце, апалае лісце на ўчастку, каб пазбегнуць апёкаў, пажараў.

Забараняецца выхаванцам чапаць рукамі небяспечных і атрутных жывёл, калючыя расліны, спрабаваць на смак якія-небудзь расліны, грыбы, плады, каб пазбегнуць атручванняў і страўнікава-кішачных захворванняў.

– ачыстку глебы (ад камянёў, аскепкаў шкла, дошак, смецця) вырабляць толькі з дапамогай грабель, мяцёлак, саўкоў, не збіраць смецце неабароненымі рукамі.

Патрабаванні бяспекі па заканчэнні прагулкі, экскурсіі, працы на агародзе, гульнявой пляцоўцы, у кветніку

– праверыць наяўнасць выхаванцаў;

– ачысціць верхнюю вопратку дзяцей, абутак ад снегу, бруду, пяску;

– прывесці ў парадак выносны матэрыял ,прылада працы (ачысціць ад зямлі, пяску, снегу);

– арганізаваць спакойны заход дзяцей у памяшканне дзіцячага садка пад наглядам выхавальніка і памочніка выхавальніка;

– забяспечыць прасушванне мокрай адзення, абутку пасля дажджу або ў зімовы час года;

– праверыць, як дзеці склалі ў шафкі вопратку. Пры неабходнасці пераапрануць дзіця ў чыстае сухое бялізну;

– арганізаваць выкананне гігіенічных працэдур: наведванне туалета, мыццё рук з мылам;

– вымыць і прыбраць у спецыяльнае адведзенае месца выносны гульнявой матэрыял.

Асноўныя патрабаванні па забеспячэнні бяспечных умоў для выхаванцаў пры правядзенні заняткаў па аплікацыі

– перад правядзеннем занятка нагадваць дзецям правілы бяспечных паводзін;

– трымаць у поле зроку ўсіх дзяцей;

– нажніцы павінны быць з тупымі канцамі;

– нажніцы (не падчас занятку) павінны знаходзіцца ў недаступным для дзяцей месцы;

– навучанне выхаванцаў бяспечнай працы з нажніцамі;

– выкарыстанне крухмальнага клею або з пшанічнай мукі, які вараць раніцай і разліваюць астылым;

– выключэнне выкарыстання клею ПВА;

– пасля заканчэння працы неабходна прывесці ў парадак сваё працоўнае месца, дапаможнікі, абсталяванне, выкарыстанае на занятку ў спецыяльна прызначаныя месцы.

Асноўныя патрабаванні па забеспячэнні бяспечных умоў для выхаванцаў пры правядзенні заняткаў па маляванні

– трымаць у поле зроку ўсіх дзяцей;

– алоўкі павінны размяшчацца лежачы;

– звяртаць увагу на тое, як дзеці трымаюць аловак;

– вада наліваецца не ў шкляную ёмістасць.

Патрабаванні да арганізацыі харчавання

– прыносіць ежу з харчаблока трэба ў той час, калі ў фае і на лесвіцах няма дзяцей;

– падчас раздачы ежы не дапускаць гульняў з дзецьмі каля абедзенных сталоў;

– забараняецца прыносіць у групавыя пакоі кіпень;

– тэмпература гарачай ежы пры выдачы не павінна перавышаць 50 °з;

– падчас прыёму ежы неабходна сачыць за правільным выкарыстаннем выхаванцамі сталовых прыбораў;

– каб пазбегнуць траўмаў сталовы і гарбатны посуд не павінны мець расколін і сколаў;

– забараняецца прыносіць у дзіцячы сад прадукты харчавання з дому, для пачастункі дзяцей.

 

Падрыхтавала: Навіцкая С.К., намеснік загадчыка па асноўнай дзейнасці